اف تی سنتر، تخصصی ترین مرکز آموزشی

http://ftcenterco.rozblog.com/
اینـتر وب اینـتر وب
آرشیو
تبلیغات
تبلیغ در فان تبلیغ در فان
وی ری در تری دی مکس

 

به ترتیب plane / dome / sphiere / mesh : Plane : حالت صفحه ای دارد و کاربردش بسیار بالاست بطوریکه تقریبا 80 درصد نور پردازی داخلی  به وسیله آن انجام می گیرد.     
:Dome   به فرم گنبدی است و در شبیه سازی نور آسمان در صحنه های داخلی و نیز خارجی کاربرد دارد.           
 :Sphiereفرم کره ای و برای شبیه سازی لامپ ها ونیز در صحنه های خارجی به عنوان خورشید کاربرد دارد.      
Mesh   : این نوع منبع نور میتواند خود را به شکل فرم مربوطه در آورد و کاربرد ان نیز در زمانیست که مثلا شما می خواهید تا نور مخفی زیر آرک سقف ها را شبیه سازی کنید که شاید فرمی خمیده یا هلالی داشته باشد.        
 سایر نورهای کاربردی ویری عبارتند از vray IES / vray sun که به ترتیب همانطور که از نامشان مشخص است برای شبیه سازی نور های با الگوی تابشی خاص و طرحدار و دیگری برای شبیه سازی خورشید به کارمیروند.  
در نرم افزار تری دی مکس نیز همانطور که گفته شد دو دسته وجود دارد که در دسته اول (photometric) منابع نوری وجود دارد که به ترتیب زیر هستند :        
 Free light که نور های آزاد هستند و د رهر محلی و بدون هدف فتون های نوری تولید و ساطع می نمایند.
Target light دقیقا همان نورهای آزاد هستند فقط با این تفاوت که دارای هدف اند یعنی به سمتی خاص می توانند نور را ساطع نمایند.    
دسته دوم نور های standard  اند که در این دسته نور های Target spot  و Free spot  است که تفاوتشان با هم تنها در داشتن هدف برای ساطع کردن هدف دار پرتو های نوری است و هر دو نیز نور را به فرم  مخروطی پخش میکنند همانطور که از نامشان پیداست. برای رسم آن ها د رصحنه نیز کافیست در قسمت مربوطه و با فعال بودن گزینه auto grid کلیک و درگ نمایید تا باکلیک اول منبع نوری ترسیم شود و با درگ آن هدف رسم شود  و در نهایت با رها کردن چپ کلیک موس ترسیم منبع نوری در صحنه کامل شده است.

 

دوست عزیز، آیا مطالب برای شما مفید بود؟

            مفید بود       بد نبود       خوب نبود           


 

منبع:اف تی سنتر


ارسال نظر در " آموزش وری، دوره آموزش وری، آموزش تری دی مکس، دوره اموزش تری دی مکس، کل "

کد امنیتی رفرش